رتبه بندي شركت پيمانكاري

۶ بازديد

 

رشته هاي پيمانكاري شامل ساختمان و ابنيه ، راه و ترابري، صنعت و معدن، تاسيسات و تجهيزات، كشاورزي، آب، مرمت آثار باستاني،  كاوش هاي زميني، ارتباطات، نفت و گاز ، نيرو ميباشد و همچنين رشته هاي مشاوران شامل  گروه شهرسازي و معماري، گروه راه وترابري، گروه مهندسي آب، گروه مطالعات كشاورزي، گروه انرژي، گروه پست و مخابرات،  گروه صنعت، گروه معدن، گروه نفت و گاز، گروه تخصص هاي مشترك ميباشد. رتبه بندي شركت پيمانكاري يك معيار مقياس گذاري براي تضمين كيفيت و كميت پيمانكاران در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره‌وران خواهد بود در واقع براي اجراي هر پروژه بايد توان شركت هاي دارنده گواهي صلاحيت، طبق ضوابط آيين نامه ارجاع كار به پيمانكاران، توسط‌ دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط ارزيابي شود. دريافت گواهي صلاحيت، مرحله اول از فرآيند احراز صلاحيت شركت هاي متقاضي حضور در مناقصات دولتي و پروژه‌هاي بزرگ مي‌باشد. براي راهنمايي هاي بيشتر در زمينه رتبه بندي شركت پيمانكاري ميتوانيد با مشاوران شركت تماس حاصل نماييد تا در پروسه و مراحل رتبه بندي شركت پيمانكاري  شما را همراهي و راهنمايي نمايند. رتبه بندي شركت پيمانكاري در پايه هاي  1-2-3-4-5 تعريف شده است كه به ترتيب 1 بالاترين رتبه و 5 پايين ترين رتبه براي شركتها ميباشد. مهمترين گزينه براي رتبه بندي شركت پيمانكاري ، تعداد نيروي فني و مهندسي حاضر در اعضاي هيئت مديره مي باشد اما در شركت هاي مشاور علاوه بر اهميت نيروي متخصص فني و مهندسي به كميت و كيفيت امكانات فني و نرم افزاري موجود در مجموعه نيز وابسته مي باشد.

 

مدارك لازم جهت رتبه بندي شركت پيمانكاري:

-  تهيه درخواست گواهينامه ي تعيين صلاحيت پيمانكاري كه در آن با ذكر نام شركت، شماره ي ثبت ، شناسه ي ملي و كد اقتصادي و ذكر رتبه ها و رشته هاي مورد نظر خطاب به رياست محترم انجمن صنفي پيمانكاران استان تهران باشد.

-  كپي برابر اصل آگهي تاسيس و روزنامه ي هيئت مديره و تغييرات (كليه ي آگهي هاي روزنامه)

-  كپي برابر اصل اظهارنامه ي ثبت شركت و تقاضا نامه ي ثبت شركت

-  كپي برابر اصل كليه ي صفحات اساسنامه

-  كپي برابر اصل صورت جلسه ي سهامداران

-  كپي برابر اصل صفحه ي اول شناسنامه و صفحه ي توضيحات، پشت و روي كارت ملي، پشت و روي كارت پايان خدمت همه ي افراد امتيازآور و مديرعامل و سهامداران

-  كپي برابر اصل مدرك تحصيلي كليه ي افراد امتياز آور و مدير عامل

-  ارائه ي گواهي كار از شركت هاي قبلي افراد امتيازآور كه در آن تاريخ شروع و پايان و ذكر جمله ي مثلا كارشناس تاسيسات برقي يا مكانيكي و كارشناس اجرايي ساختمان و ابنيه درج شده باشد.

-  تكميل فرم هاي ۱۰۰-۲۰۰-۳۰۰-۴۰۰-۵۰۰ كه به شركت متقاضي ارسال مي شود.

 

الزامات اخذ رتبه بندي شركت پيمانكاري

-    پيمانكار قبل از شروع كار، شرايط و قوانين مربوط به كارفرما جهت كار در كارگاه  را از او درخواست مينمايد. پيمانكار جهت رتبه بندي شركت پيمانكاري بايد مقررات حفاظت فني و بهداشت كار را رعايت نمايد. همچنين بعد از دريافت ضوابط و هماهنگي هاي لازم و تاييد نهايي توسط كارفرما، پيمانكار موظف مي باشد كه به آن ها عمل كند. در هر صورت پيمانكار موظف است هميشه اصول و مقررات متعارف را رعايت نمايد.

-    هرگاه حين انجام كار، اشياي عتيقه يا آثار تاريخي و مسكوكات قديمي و امثال آن، در محل كار پيدا شود، پيمانكار موظف است كه بدون وقفه مراتب را به اطلاع كارفرما و بر اساس قوانين به اطلاع دستگاههاي انتظامي برساند. كارفرما جهت حفظ و نگهداري يا انتقام اشياي عتيقه ،سريعا اقدام مي نمايد. پيمانكار موظف است تا زمان اقدام كارفرما يا مقامهاي ذيربط جهت حفاظت از اشياي يافت شده، براي حفظ و نگهداري آن ها، مراقبت لازم را به عمل آورد.

-    مقررات ايمني، از جمله تامين نمودن تجهيزات ايمني كاركنان ، تدابير فيزيكي براي كار در ارتفاعات و در داخل مخزنها و مجاري و ترانشه هاي خاكي، تمهيدات ايمني لازم جهت كار در واحدهاي در حال بهره برداري.

-    به غير از مواردي كه در شرايط خاصي ممكن است كار در خارج از ساعتهاي عادي روز و يا در شب پيش بيني شده باشد ، پيمانكار موظف است كارها را در ساعتهاي عادي روز انجام دهد. در صورتي كه پيمانكار جهت جبران عقب ماندن از برنامه ي زماني ،از كارفرما درخواست كار در خارج از ساعتهاي عادي روز و يا كار در شب را داشته باشد، فقط با قبول كردن تمام هزينه هاي اضافي ناشي از آن و با تاييد كارفرما ،اجازه ي كار در ساعتهاي ذكر شده را دارد.

-    پيمانكار ، بايد يك نسخه از تمام نقشه ها ، اسناد و مدارك پيمان ، دستور تغيير كارها ، نقشه هاي كارگاهي ، و اسناد كنترل كيفي اجراي كار را كه روند تغييرات و اصلاحات را در اختيار داشته باشد و آن ها را در محل مناسبي نگهداري نمايد، به صورتي كه همواره در دسترس كارفرما براي مراجعه وي باشد.

-    پيمانكار براي اخذ رتبه بندي شركت پيمانكاري ، موظف به رعايت ضوابط مربوط به حفاظت محيط زيست و همچنين نگهداري و بهره برداري صحيح ، طبق اصول فني و تميز نگهداشتن اراضي ، مستحدثاث ، راهها و ساير ابنيه موجود در كارگاه و محوطه هاي اطراف در اختيار وي است. پيمانكار بايد بعد از پايان كار ، تمام مصالح مازاد ، زوايد ، ماشين آلات ، ابزار و تمام وسايل خود را از كارگاه خارج نموده و همچنين ، بايد تمام ابنيه موقت از قبيل خوابگاهها ، دفترهاي كار ، شبكه هاي آب و برق ، تاسيسات جانبي و … را جمع آوري كند و محل آنها را با نظر كارفرما ، پاكسازي كرده و تحويل دهد.

-    حفاظت فيزيكي از كارها، از قبيل نحوه حصاركشي ، روشنايي ، آتش نشاني ، حراست و حفاظت از مصالح ، تجهيزات و ماشين آلات ساختماني ، نحوه رفت و آمد كاركنان پيمانكار در داخل كارگاه و محدوده هاي عملياتي كارفرما.

-    پيمانكار جهت دريافت رتبه پيمانكاري ، موظف به حفاظت از افراد شاغل در كارگاه ، اموال ، كارهاي انجام شده و مصالح و تجهيزات، ماشين آلات ، اعم از موجود در پاي كار ، انبار ، محدوده كار و يا بيرون از آن و ساير اموال و مستحدثاث و تسهيلات موجود در كارگاه، مانند جاده ها ، ساختمانها ، فضاي سبز و تاسيسات زير زميني است.

-    پيمانكار جهت رتبه بندي شركت پيمانكاري، موظف است فردي با تجربه و داراي شرايط را، به عنوان مسئول ايمني كارگاه معرفي نمايد. وي مسئول حفاظت و جلوگيري از حوادث بر اجراي مقررات و ضوابط ايمني است.

-    در حين انجام كار در موارد اضطراري كه ايمني كاركنان و فعاليت هاي انجام شده ، مصالح و تجهيزات و ساير اموال و مستحدثاث و تسهيلات موجود در كارگاه ، به خطر بيفتد ، پيمانكار موظف مي باشد بدون وقفه و بدون نياز به دريافت دستور از كارفرما و يا مهندس مشاور ، وارد عمل شده و اقدامهاي حفاظتي و ايمني لازم را انجام دهد.

-    طبق الزامات رتبه بندي شركت پيمانكار، موظف مي باشد، ساختمان ها و تاسيسات موقت كارگاه را كه براي تجهيز كارگاه احداث مي كند در برابر حوادث اتفاقي، مانند آتش سوزي و سيل به هزينه خود بيمه نمايد.

-        كارفرما طبق الزامات رتبه بندي شركت  پيمانكاري شركت ساجات و با توجه به روش پيش بيني شده در اسناد و مدارك پيمان براي تامين آب، برق،گاز و مخابرات، پيمانكار را به دستگاه هاي اجرايي و سازمان هاي دولتي براي گرفتن انشعاب آب،برق،گاز و تلفن و يا گرفتن مجوز احداث چاه عميق يا نيمه عميق و موارد مشابه براي استفاده موقت در دوره ساختمان، معرفي مي كند.

-    پيمانكار موظف است پس از تحويل كارگاه، بدون وقفه و با توجه به فهرست تعيين شده براي تجهيز، طرح جانمايي تجهيز كارگاه را تهيه كرده و پس از تاييد مهندس مشاور، آن را مبناي تجهيز كارگاه قرار دهد.

 

مدارك عمومي لازم جهت رتبه بندي شركت پيمانكاري پايه 1 الي 4:

۱-  كپي برابر اصل شده ي مدارك شركت سهامي خاص و مسئوليت محدود كه شامل:

الف) كپي برابر اصل شده مدارك ثبتي شركت سهامي خاص شامل: اساسنامه– اظهارنامه– روزنامه رسمي– تاسيس و تغييرات - كپي شناسنامه كليه سهامداران و اعضاي هيئت مديره و كپي كارت ملي آنها

ب ) كپي برابر اصل شده مدارك ثبتي شركت با مسئوليت محدود شامل : اساسنامه – تقاضانامه – شركت نامه – روزنامه رسمي - تاسيس و تغييرات - كپي شناسنامه كليه سهامداران و اعضاي هيئت مديره و كپي كارت ملي آنها

۲- كپي برابر اصل شده مدارك تحصيلي اعضاي امتياز آور شركت كه شامل:

الف ) نامه استعلام سوابق بيمه با ذكر تاريخ شروع و خاتمه و نام شركت هايي كه بيمه برايشان پرداخت نموده اند.

ب ) گواهي كار مرتبط با رشته مورد در خواست با ذكر تاريخ شروع و خاتمه از طرف شركت و يا شركتهايي كه در كواهي بيمه اعلام شدند.

۳- تصاوير آخرين صورت وضعيت تاييد شده و يا اصل تاييديه كاركرد توسط دستگاه هاي اجرايي برايكارهاي نيمه تمام و مفاصا حساب بيمه براي كارهاي تمام شده.

۴-  كپي آخرين صورت جلسه مربوط به تغيير سهام

۵- تصاوير كليه موافقت نامه ها

۶- تهيه ي سربرگ شركت در سه نسخه

۷- دو سوم اعضاي هيات مديره به همراه مدير عامل مي بايست داراي مدرك تحصيلي حداقل ليسانس باشند.

۸- اظهار نامه مالياتي شركت مربوط به آخرين سال مالي قبل از تشكيل پرونده كه به تاييد و مهر سر مميز مالياتي مربوط رسيده باشد.

 

جهت رتبه بندي شركت پيمانكاري ميتوانيد با همكاران ما در تماس باشيد تا در اين مسير شما را همراهي نمايند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.