ثبت برند در مشهد

۸ بازديد

شهر مشهد قطب صنعتي شرق ايران است و در شهر مشهد كارخانجات و شركت هاي صنعتي فراواني وجود دارد و همچنين به دليل وجود جاذبه هاي تاريخي، مذهبي و فرهنگي در مشهد اين شهر به يك مكان پرتردد و توريستي تبديل شده است بنابراين با توجه به بازار رقابتي كه در مشهد وجود دارد بسياري به دنبال چاره اي براي جلوگيري از سو استفاده از نام تجاري (برند) خود هستند در نتيجه تنها راه حل و جلوگيري از سو استفاده ثبت برند در مشهد خواهد بود در واقع فقط با ثبت برند مالكيت ان را به دست خواهي آورد در حال حاضر ثبت برند برند تنها در اداره مالكيت صنعتي واقع در تهران امكان پذير خواهد بود اما شركت هايي در مشهد وجود دارند كه اين امر را براي شما ميسر خواهند كرد. ثبت برند خود را به موسسه حقوقي پارسه بسپاريد. جهت ثبت برند داشتن مجوز فعاليت الزامي ميباشد.

واژه برند در جامعه ما و زبان فارسي به محصول يا خدمتي گفته مي‌شود كه اعتبار و ارزش اجتماعي داشته باشد. در واقع برندهاي دلخواه آنهايي هستند كه داراي ماهيت و قدرت اجتماعي بالايي بوده و افراد نسبت به آنها حس مالكيت داشته باشند.

پس يكي از مهمترين وظايف هر شركت، پيدا كردن راه براي جلب توجه و وفاداري مشتري است. از جمله خصوصيات يك برند معروف مي‌توان به جذابيت، الهام بخش بودن، تك بودن، تناسب، جايگاه و.... اشاره كرد.

از نظر مصرف‌كننده خريد از يك برند يعني: كيفيت بالا ، خطر پذيري كمتر ، منشا يك محصول ، عهد با توليد كننده ، هزينه پرس و جوي كمتر ، سپردن مسئوليت به توليد كننده، وسيله‌اي نمادين براي اظهار شخصيت و.......

اولين قدم در تجارت اعتماد است و علامت تجاري به وسيله برند سازي به اين اعتماد و تعهد شتاب مي‌بخشد.

هدف از ثبت برند چيست؟

برند با رسميت بخشيدن و دادن سود اقتصادي به صاحبان آنها، در سطح جهاني سرمايه‌گذاري كرده و اين ابتكار را ترويج مي‌دهد. حفاظت علائم تجاري همچنين مانع تلاش‌هاي رقباي غيرمنصف، مثل متقلبان،‌ براي استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب يا متفاوت مي‌شوند. اين نظام، آگاهي و امكان سرمايه‌گذاري جهت توليد و فروش كالاها و خدمات را در منصفانه‌ترين شرايط ممكن به مردم مي‌دهد و از اين راه تجارت بين‌المللي را تسهيل مي‌كند.

چه برندهايي قابليت ثبت شدن دارند؟

نشان تجاري مي‌تواند يك يا تركيبي از چند كلمه، حرف، عدد، نقاشي‌، سمبل‌، نقش‌هاي سه‌بعدي (شكل و بسته‌بندي كالاها)، علائم سمعي مثل موسيقي يا اصوات، رايحه‌ و يا رنگ‌هايي جهت معرفي ويژگي‌ها باشند.

در صورتي كه قصد ثبت برند تجاري در مشهد در كليه واژگان آرم تجاري ، علامت تجاري ، نشان تجاري و علائم تجاري هم معني با برند ميباشد را داريد لازم است مراحل ذيل را انجام دهيد.

مدارك لازم جهت ثبت برند در مشهد به صورت حقيقي:

- كپي مدارك هويتي متقاضي ( كارت ملي و شناسنامه)

- پروانه كسب با توجه به موضوع فعاليت

- ارائه طرحي از برند در قالب 6*6

- و در صورتي كه اين برند به لاتين باشد ارائه كارت بازرگاني الزامي مي باشد.

مدارك لازم جهت ثبت برند در مشهد به صورت حقوقي:

- تمامي مدارك ثبت شركت شخصيت حقوقي شامل : آگهي تاسيس ، روزنامه تاسيس ، اگر شركت داراي ثبت تغييرات در مشهد باشد كليه آگهي ها به همراه تغييرات

- جواز تاسيس و يا پروانه بهره برداري

- در صورتي كه برند شما به لاتين باشد ارائه كارت بازرگاني الزامي مي باشد.

تفاوت بين علامت تجاري حقيقي و حقوقي تنها در مدارك مورد نياز آن است. براي شخص حقيقي همه مدارك بايد به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعاليت مورد نظر باشد. براي مثال كسي كه جواز كسب آن مربوط به مواد غذايي باشد نمي تواند علامت را در طبقه غير از مواد غذايي ثبت كند. براي شخص حقوقي تمام مدارك و مجوزها بايد به نام شخصيت حقوقي يعني شركت باشد و طبقه مورد نظر براي ثبت بايد در موضوع شركت ذكر شده باشد. اگر طبقه مورد نظر در موضوع شركت نباشد مي‌تواند موضوع مورد نظر را به شركت اضافه كند و بعد از آن براي ثبت برند اقدام نمايد.

طبقه بندي هاي ثبت برند:

ž مصنوعات نساجي

ž فلزات و مصنوعات فلزي

ž اسباب بازي و لوازم ورزش

ž صنايع و محصولات شيميايي

ž مواد غذايي و محصولات كشاورزي

ž دستگاه و لوازم و آلات فني و علمي و صنعتي

ž مصنوعات و اشياء ساخته شده از مواد مختلف

ž ساير موارد

 

 

www.sabtco.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.